I stejnosměrné motory jsou dnes provozovány na LiPo baterie, které dokáží prostřednictvím regulátorů EVX2 a nebo XL5 dodávat do motorů mnohem vyšší proudy, než tomu bylo u NiMh baterií. To vede k výrazně vyššímu opotřebení ss motoru a ke zkrácení jeho životnosti.
Prodloužit životnost lze například takto:
Každý nový motor ZAJET. Zajetí motoru se provádí tak, že je třeba ideálně pouze dopředu vyjet cca dvoje baterie na 1/2 plynu
spíše, než využívat vyšší akcelerace, profitovat s prodloužené doby jízdy a větší živosti modelu, když už je motor v otáčkách
Po každé jízdě promazat kluzná ložiska motoru a vyfoukat prach z vnitřku
Vyvarovat se okamžitému přechodu ze zpátečky na dopředný chod a obecně zmírnit prudké rozjezdy pod zátěží (stavění na zadní apod.)
Po jízdě v mokru motor ihned vysušit a promazat
Reklama