Příčiny mohou například být:
motor je poškozený a nebo zanesený prachem, nenamazaný
v podvozku a nebo převodovce vzniká tření
model je špatně zpřevodovaný
pastorek je na hnací kolo příliš přitlačen
kryt (např. Dusty motors) zabraňuje úniku tepla
ložiska motoru jsou přidřená a nebo zadřená
Zjistěte, kde je problém:
odpojte motor od převodovky a zkuste s modelem pojet rukou, zkuste otočit motorem za pastorek. Nežádoucí tření by mělo být cítit a vadná část by měla být identifikovatelná. V případě podvozku postupujte s rozebíráním vylučovacím způsobem. Preventivně promazejte a vyčistěte motor.
zkontrolujte převodový poměr a velikost pastorku a hnacího kola. V každém originálním návodu je tabulka povolených převodů (povolené převody jsou vyznačeny zeleně)
správně nastavte přítlak (vůli) pastorku a hnacího kola
Zvýšené zahřívání může být způsobeno i okolní teplotou. Není nikdy na škodu opatřit motor chladičem.
Regulátory TRAXXAS jsou opatřeny tepelnou pojistkou. Motory nikoliv. Přehřátí motoru může vést k jeho trvalému a neuznatelnému poškození.
V létě a při teplotách kolem 15 stupňů a více se model může přehřívat i z důvodu instalace krytu Dusty Motors. Mnohdy postačí pouze rozepnout zip, někdy je třeba kryt úplně sundat.
Reklama