Extrémní teplotní podmínky kladou zvýšené nároky na celý model. Počínaje akumulátory, přes podvozek až po elektroniku.
Jízda v teplotách od cca +5C a níže
Podvozek:
Plasty v teplotách kolem bodu mrazu křehnou. Jakkoliv může být touha po pořádném bashingu, neboli RC blbnutí velká, je vhodné se při nízkých teplotách vyvarovat skokům a nárazům. Ramena, uložení ramen, uložení kol, držáky karoserie, platové zuby serv a další části modelu jsou křehčí a nemusí vydržet nárazy. Skoro každý uživatel RC modelů již ví, že mnohdy stačí málo a je po zábavě. Dobře promazaný podvozek, především jeho pohyblivé části, přispívají k hladkému chodu.
Baterie
LiPo i NiMH baterie jsou konstruovány na provoz při pokojové teplotě. Mrazivé teploty výrazně snižují dobu výdrže a zvyšují opotřebení baterie. Hrozí podbití a znehodnocení baterie. Vyvarujte se přílišného zatěžování akumulátorů, optimální je plynulá mírná jízda. Je žádoucí akumulátory skladovat při pokojové teplotě a do modelu je instalovat takto “předehřáté”. Stejné platí i pro nabíjení - počkat, až se vytemperují na pokojovou teplotu.
Jízda v teplotách 25C a výše
Při jízdě v horku je nejcitlivější elektronika.
Elektronika
Čím vyšší teplota okolí, tím snazší je možnost přehřátí. Používání ochranných krytů (např. Dusty Motors) není doporučeno. A když, tak alespoň s rozepnutým horním zipem. Regulátory mají většinou tepelnou ochranu, ale motory nikoliv. Ještě nikdy nikdo nic nezkazil instalací alespoň pasivního chladiče motoru. I přesto je však třeba při extrémní zátěži kontrolovat teplotu. Některé modely je možné vybavit telemetrickými čidly a ve vysílačce a nebo v aplikaci mobilu je možné nastavit alarm při určité teplotě. Obecně platí pravidlo, že udržíte-li na motoru ruku, je teplota v pořádku. Teplota motoru by neměla přesáhnout 60-70 stupňů.
Baterie
Platí obdobné, jako při jízdě v zimě. Je třeba sledovat teplotu baterií, která by neměla přesáhnout 40 stupňů Celsia.
Reklama